Tips Cantik Semulajadi

November 30, 2018
5 simple tips nak menjadi seorang wanita yang cantik secara semulajadi yang boleh anda amalkan!


1. Confident with yourself!
Percaya diri anda cantik akan membuat anda kelihatan cantik secara semulajadi. Yakin diri kita memiliki kecantikan yang tersendiri yang tidak ada pada orang lain. Ya, semestinya rasa yakin bukan datang dengan sendirinya, anda perlu memupuk rasa yakin diri.Cara nak pupuk rasa yakin diri? Stop comparing youself with others - BERHENTI serta merta sikap yang suka bandingkan kekuatan orang lain dengan kelemahan anda. Setiap orang ada kelebihan masing2 begitu juga anda..

2. Emosi yang stabil
Keindahan diri anda akan terpamer secara semulajadi jika anda memiliki emosi yang stabil.
Apa kaitan emosi dan kecantikan? contoh emosi yang negetif adalah MARAH!
Bila anda jenis yang cepat marah anda akan kelihatan tidak menarik dan menolak tarikan orang terhadap diri kita. orang akan menjauh. Selain tu bila anda marah, ia turut akan menjejaskan kesehatan kulit anda, kulit anda akan cepat berkerut dan muka akan kelihatan tidak berseri. pernah dengar tak 'Jangan cepat marah nanti cepat tua'?. yes, manusia mana yang tak ada perasan marah? bila dah marah adakalanya kata2 dan tindakan kita menyingung perasaan orang lain, lepas tu menyesal dengan tindakan kita. Jadi untuk mengawal emosi yang negetif, tarik nafas dalam2, ingatkan pada diri, life is only once, if it does not give you the value then just GET RID of it. be cool & keep calm, 'anda cantik' jadi tak perlu fokus pada those negetif emotion. Spread the love.

3. Buang jauh-jauh perkara toxic dari hidup Anda
Fokus perkara yang positif akan buat hati kita lebih tenang. Kalau anda jenis yang mudah terkesan dengan perilaku manusia yang tak baik terhadap anda sampai buat anda susah nak tidur malam, sampai mengganggu urusan harian anda, ...buang jauh2 sifat begitu gais. hanya merugikan diri anda dan membuat muka anda hilang serinya. Jiwa yang tenang akan buat wajah anda lebih ceria dan cantik. Tips dia senang sahaja, motivasikan diri anda dengan ayat ni "selagi ianya tak membuat saya CANTIK, KAYA, BERJAYA kenapa nak hiraukan, 'ABAIKAN' sahaja. Try this.

4. Bersenam
Apabila anda bersenam, kadar denyutan jantung serta aliran darah juga turut meningkat. Hal ini boleh membantu anda kelihatan lebih berseri. Lagi kerap anda bersenam anda boleh mengekalkan cahaya yang sihat diwajah anda. Selain itu anda juga dapat meningkatkan tahap kesihatan anda. Baguskan?

5. Diet yang sihat
Percaya tak ada jenis makanan yang menjadi punca kulit anda menjadi kusam dan kelihatan tidak berseri?amalkan makanan yang sihat serta baik untuk kulit anda. Elakkan makanan yang tinggi kadar garam kerana ia cenderung untuk menyebabkan bengkak dibawah mata dan muka kelihatan sembab. Start diet hari ini!





1 comment:

  1. Hai salam kenalan Miza.

    Thanx, nice tips.

    Btw,kakNisa ada jual organic compact powder - La Beauty 5 in 1 Glam foundation.

    boleh whtsapp jika berminat nak tahu details ;)

    wasap.my/60184027399/LaBeauty5in1Glam

    ReplyDelete

Powered by Blogger.